Produkter för apparaten (5)

Kopplingsenheter - PMKP-110

Kopplingsenheter - PMKP-110

Amortiser PMKP-110 är en ny, högpresterande amortiserare med ökad energidämpning, klass T1, avsedd för att skydda mångsidiga godsvagnar av allmänt syfte mot longitudinella belastningar. Enheten är utvecklad på basis av den kommersiellt tillgängliga dragmekanismen PMK-110K-23, där en uppsättning fjädrar har ersatts med en stöd- och återkopplingsanordning, som är en uppsättning av polymerblock. Användningen av polymerblock ökar fullständigheten och energidämpningen i amortiserarens effektkarakteristik. Detta uppnås genom att öka styvheten i motståndsgruppen, vilket möjliggör minskning av styrvinklarna i kilsystemet och därmed stabilisering av friktionen på de hjälpytor. I kombination med dämpningsegenskaperna hos polymerer är det möjligt att eliminera självoscillationer orsakade av friktion.
Draganordning - KMT-118C

Draganordning - KMT-118C

En prestandafunktion hos KMT-118C draganordning är användningen av elastiska element med ökad tillförlitlighet och energitäthet i konstruktionen av plåtprodukten, samt utförandet av enhetsdelarna i värmebehandlad stål med bronssatser. På så sätt kan å ena sidan en hög energiförbrukning av enheten uppnås och å andra sidan undvikas användningen av metall-keramiska beläggningar, vilket ökar tillförlitligheten och säkerställer den nödvändiga resursen för strukturen som helhet. Teknisk bedömning och ekonomiska fördelar Styrkan hos höljesväggarna är mer än 20 % högre än hos kända analogprodukter. Deformationen av höljesväggarna vid överdriven stötpåverkan är utesluten på grund av konstruktionen. Prestandafunktionerna hos friktionsanordningen och utförandet av de massiva höljesväggarna i kontakt med friktionsanordningen (patent).
Dragapparat - KMT-118C

Dragapparat - KMT-118C

En egenskap hos dragapparaten KMT-118C är användningen av elastiska element med ökad tillförlitlighet och energitäthet i designen av plattanheten, samt implementeringen av delar av apparaten i värmebehandlat stål med insatser i brons. Detta möjliggör å ena sidan en hög energiförbrukning för apparaten och å andra sidan att undvika användning av keramometalliska beläggningar, vilket ökar tillförlitligheten och ger den nödvändiga resursen för hela strukturen. Teknisk bedömning och ekonomiska fördelar Väggarnas hållfasthet i höljet är mer än 20 % högre än hos kända motsvarigheter. Deformation av höljeväggarna vid utsättning för överdrivna stötar utesluts på grund av designfunktionerna hos friktionenheten och utförandet av solida väggar i kontakt med friktionenheten (patent).
Dragapparat - PMKP-110

Dragapparat - PMKP-110

PMKP-110-dämparen är en ny högpresterande dämpare med ökad energitäthet, klass T1, för att skydda allmänna godsvagnar mot longitudinella laster. Enheten är utvecklad på basis av dragkraften som finns i dragapparaten PMK-110K-23, där en stötdämpare istället för en fjädrar används, vilket är en uppsättning elastiska polymerblock. Användningen av polymerblock ökar fullständigheten och energitätheten i dämparens kraftkarakteristik. Detta uppnås genom att öka styvheten i hållaren, vilket gör det möjligt att minska kontrollvinklarna i kilsystemet och därmed stabilisera friktionen på de hjälpytor. I kombination med dämpningsegenskaperna hos polymerer kan självsvängningar av friktion elimineras.
Kopplingsenheter - KMT-118C

Kopplingsenheter - KMT-118C

Cechą charakterystyczną urządzenia sprzęgowego KMT-118C jest zastosowanie w konstrukcji aparatu płytowego elementów sprężystych o podwyższonej niezawodności i energochłonności oraz wykonanie części aparatu ze stali obrabianej cieplnie z wkładkami z brązu. Umożliwia to po pierwsze osiągnięcie wysokiego zużycia energii przez urządzenie, a po drugie uniknięcie stosowania okładzin metalowo-ceramicznych, co zwiększa niezawodność i zapewnia wymagane zasoby całej konstrukcji. Ocena techniczna i korzyści ekonomiczne Wytrzymałość ścianek obudowy jest o ponad 20% wyższa niż w przypadku znanych analogów. Odkształcanie się ścianek korpusu przy nadmiernych uderzeniach jest wykluczone dzięki cechom konstrukcyjnym cechy konstrukcyjne zespołu ciernego i wykonanie grubych ścianek stykających się z zespołem ciernym (patent). Grube ścianki zapewniają wysoką wytrzymałość zarówno na osiowe obciążenia udarowe przy zamykaniu przekładni przeciągowej, jak i na siły nacisku wywierane przez zespół cierny.