Produkter för digitalmarknadsföring (1)

Din SEO-partner

Din SEO-partner

Din SEO-partner med fokus på omsättning. Vi följer intäkter; inte trafik. Skillnaden mellan omsättning och trafik Omsättning Först och främst är vårt fokus på sökord som har en sökintention och låg konkurrens, så att vi snabbt kan börja dyka upp på Google. Mängden trafik är fortfarande en viktig indikator på att det finns efterfrågan, men det är inte vårt primära val. Typiskt resulterar denna prioritering i optimering av landningssidor, där användare kan köpa/ifylla kontaktformulär, jämföra er med konkurrenter och få en inblick i vad som gör er duktiga. Denna typ av arbete når användarna där de är mest benägna att köpa/ifylla kontaktformulär i kundresan. Omsättning kommer snabbt efteråt och korrelationen med SEO-arbetet är tydlig. Trafik Här är mängden trafik det viktigaste, medan sökintention och konkurrens är sekundära. Det får gärna ta lång tid att dyka upp på Google och vi är i princip likgiltiga inför om användarna från Google köper/ifyller kontaktformulär. Typiskt resulterar denna prioritering i skapandet av många artiklar, där folk kan få en hel del information om ett givet område relaterat till ert fält. Allt handlar om att informera användare och inget annat. Denna typ av arbete når användarna där de inte vet mycket och samlar information. Eventuell ökning i omsättning kommer långsamt och korrelationen med SEO-arbetet är oklar.