B2B Marknadsföringsstrategi - Analys av Nuvarande Tillstånd för B2B Marknadsföring i Organisationen och Förslag på en Marknadsföringsstrategi
B2B-tjänster
Kontaktstrategi
Ditt B2B-varumärke är summan av dina kontakter. Ju fler potentiella kunder som känner till dig och ju mer intensiv dialog du kan föra med dem, desto framgångsrikare blir du i försäljningen. Kontaktstrategin handlar om en effektiv blandning av kommunikationsverktyg som kan leverera rätt innehåll för köpbeslutet till rätt person (den som har befogenhet att besluta om inköp av din produkt) och i rätt fas av beslutsprocessen.
Automatisering av marknadsföring
Automatisering av marknadsföring är en uppsättning online-teknologiska verktyg som gör att du kan styra processen för att lära känna och utbilda potentiella kunder. Det inkluderar till exempel arbete med databaser, spårning av webbplatsbesökare, lead scoring, e-postmarknadsföring, integration av CRM-system för säljare, övervakning av konkurrenter, spårning och hantering av aktiviteter på sociala medier, genomförande av undersökningar, organisering av evenemang och andra aktiviteter.