Kampanj ClassicM@RS Mercedes-Benz Classic
Mål: Skapa uppmärksamhet med en ny, extraordinär design och göra Classic M@RS känt för en bred publik.
Media: Online, broschyr, giveaways, HTML-nyhetsbrev
Kund: Mercedes-Benz Classic
Målgrupper: Historiskt intresserade, veteranbilsentusiaster, bilintresserade, journalister, anställda inom Daimler-koncernen
Spridning: Pilotprojekt nationellt, därefter globalt
Mål: Skapa uppmärksamhet med en ny, extraordinär design och göra Classic M@RS känt för en bred publik.
Signifikant ökning av de redan goda användarsiffrorna.
Avspeglingseffekt på varumärket Mercedes-Benz.
Media: Online, broschyr, giveaways, HTML-nyhetsbrev
Språk: Tyska, Engelska
Särskildheter: Workshop för kommunikationskoncept, framtagning av USP, utveckling av claim med hjälp av kreativitetstekniker tillsammans med kunder.
Key Visual, uppbyggnad av en användardatabas, HTML-nyhetsbrev