Produkter för marknad (53)

Strategier, Marknadsföringskoncept och Reklamidéer

Strategier, Marknadsföringskoncept och Reklamidéer

Med våra strategier, marknadsföringskoncept och reklamidéer förenar vi människor, varumärken och marknader.
Kundförvärv

Kundförvärv

Bli oberoende av slumpen och etablera en hållbar lösning för leads och därmed för nya kunder tillsammans med oss. Låt oss introducera dig till hemligheten bakom "Lead-Maskinen"! En fungerande Lead-Maskin är ett system av olika marknadsförings- och reklamåtgärder som kontinuerligt förser dig med nya kunder. Din Lead-Maskin måste vara skräddarsydd för din produkt och dina tjänster. Det kan vara nödvändigt att utveckla egna Lead-Maskiner för olika produkter och målgrupper. Ta reda på vilka möjligheter som står till buds och hur många leads du faktiskt kan nå och omvandla till kunder. Och framför allt: hur du kan gå denna väg med säkerhet. Vill du ha nya intressenter, då är denna modul rätt för dig. Har du tillräckligt med intressenter, men de blir inte tillräckligt ofta kunder, då bör du kolla in vår modul "Försäljningsoptimering".
Solinstallatörer

Solinstallatörer

Oavsett om det handlar om solvärme eller solceller: Vi känner till de rätta specialisterna för dina produkter och tjänster.
Företagsadresser

Företagsadresser

Korrekt och aktuell företagsadresser är navet i framgångsrik dialogmarknadsföring. Att hantera stora datamängder är ingen självklarhet. Förutom den nödvändiga kunskapen är det avancerade teknologier och system för kundrelationshantering som hjälper oss att selektera skräddarsydd och toppaktuell information för dina marknadsföringsaktiviteter. På din begäran går vår kompetenta rådgivning långt bortom det rena köpet av företagsadresser. Prata med oss om den ideala användningen av vår databas, både när det gäller användning och uppföljning av adressmaterialet. Var ambitiös. Satsa på företagsadresser från Address Publisher för att framgångsrikt genomföra dina dialogmarknadsföringskampanjer. Över 15 miljoner toppaktuella företagsadresser i hela Europa, med cirka 10 miljoner beslutsfattare och 6 000 olika målgrupper.
Onlinebutik Adresser

Onlinebutik Adresser

Address Publisher erbjuder dig mer än 65 000 aktuella onlinebutiksadresser med dussintals urvalsegenskaper. Aldrig har det varit så enkelt att vinna nya kunder inom e-handel. Utnyttja den enorma informationsrikedomen i våra onlinebutiksadresser och bedriv träffsäkert dialogmarknadsföring. Spridningsförluster i kommunikationen? Det var då. Hos oss får du endast de adresser som verkligen passar din kundportfölj. Oavsett om det är stora eller små butiker, oavsett om det är OXID eller xt:commerce, vi hittar de relevanta nya kunderna för dig. Vi älskar utmaningar. Fråga oss gärna om ytterligare relevanta urvalsegenskaper eller om onlinebutiksadresser från alla andra länder i världen. Vi hittar alltid den passande målgruppen för dina individuella behov.
Marknadsstudie om Biobaserade Isoleringsmaterialer - Europa - Djupgående Marknadsanalys av Bio-Isoleringsmaterialer inom Byggindustrin

Marknadsstudie om Biobaserade Isoleringsmaterialer - Europa - Djupgående Marknadsanalys av Bio-Isoleringsmaterialer inom Byggindustrin

Kapitel 1 i den nya studien från Ceresana erbjuder en omfattande analys av den europeiska marknaden för biobaserade isoleringsmaterial - inklusive prognoser fram till 2032. Utvecklingen av konsumtion och omsättning förklaras. Konsumtionen av bio-isoleringsmaterial delas också upp efter olika tillämpningsområden. Här beaktas de olika produkttyperna: trä, cellulosa och övriga isoleringsmaterial. I kapitel 2 granskas 14 länder i Europa individuellt: konsumtion och omsättning av bio-isoleringsmaterial. Dessutom delas konsumtionsdata in i segment: nybyggnation och renovering, samt bostadsbyggande och kommersiellt byggande. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler av de mest betydande tillverkarna av biobaserade isoleringsmaterial, överskådligt indelade efter kontaktinformation, omsättning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kort profil. Sidor: 180 Länderprofiler: 14 Företagsprofiler: 41 Upplaga: 1 Publikation: November 2023
Marknadsstudie av polylaktisk syra (PLA) - Sidor: 170, Landsprofiler: 11, Företagsprofiler: 47, Publikation: mars 2023

Marknadsstudie av polylaktisk syra (PLA) - Sidor: 170, Landsprofiler: 11, Företagsprofiler: 47, Publikation: mars 2023

Aktuell branschanalys: Marknadsstudie "Polymjölksyra (PLA)" Kapitel 1 i den nya studien från Ceresana erbjuder en omfattande presentation och analys av världsmarknaden för PLA - inklusive prognoser fram till 2032: För regionerna Europa, Nordamerika, Asien-Stillahavsområdet och "Övriga världen" redovisas utvecklingen av konsumtion, omsättning samt produktion av polymjölksyra. Dessutom undersöks PLA:s tillämpningsområden individuellt: styva förpackningar, flexibla förpackningar (påsar, säckar, påsar och övriga förpackningar), konsumentprodukter, bil- och elektronikindustri, textilier och fibrer, övriga tillämpningar. I kapitel 2 granskas de 11 länder med störst PLA-försäljning individuellt: Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Italien, Nederländerna, Spanien, USA, Kina, Japan, Sydkorea och Taiwan. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler av de mest betydande tillverkarna av PLA, överskådligt indelade efter kontaktinformation, omsättning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kortprofil.
Market Pilot Konkurrensanalys

Market Pilot Konkurrensanalys

Vi analyserar din konkurrens och avslöjar priserna för dig. Särskilt vid lansering eller relansering av produkter är denna information särskilt värdefull för dig. Med vår kontinuerliga Markt-Pilot konkurrensanalys ligger du alltid ett steg före dina marknadskonkurrenter. Vi analyserar din indirekta konkurrens och avslöjar priserna för dig. Särskilt vid lansering av nya produkter samt planerad produktdifferentiering, produktdiversifiering eller produktvariation är information om jämförbara produkter från din konkurrent betydande och värdefull. Vi hjälper gärna till att utforma strategier för att genomföra din prispolitik, så att du kan skaffa dig den avgörande fördelen gentemot din konkurrens. http://www.markt-pilot.de/
Marknadsstudie om Biobaserade Färger och Beläggningar - Marknadsrapport om Bio-beläggningar, Trä- och Industriella Färger

Marknadsstudie om Biobaserade Färger och Beläggningar - Marknadsrapport om Bio-beläggningar, Trä- och Industriella Färger

Kapitel 1 i den nya studien erbjuder en omfattande presentation och analys av den globala marknaden för biobaserade färger och lacker - inklusive prognoser fram till 2032: För de olika världsregionerna presenteras utvecklingen av konsumtion och försäljning. I kapitel 2 granskas de 10 länder med den största försäljningen av biofärger individuellt. Här presenteras både konsumtion och försäljning. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler av de mest betydande tillverkarna av biofärger, överskådligt indelade efter kontaktinformation, försäljning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kortprofil. Utförliga profiler ges av 38 tillverkare, t.ex. AURO Pflanzenchemie AG, DAW SE, Fusion Mineral Paint, ICA SpA, Kreidezeit Naturfarben GmbH, Lakeland Paints Ltd., Nippon Paint Holdings Co., Ltd., PPG Industries, Sherwin-Williams, Vermont och Natural Coatings, Inc. Sidor: 120 Länderprofiler: 10 Företagsprofiler: 38 Upplaga: 1 Publicering: Juni 2023
Marknadsstudie av plastledningar - Europa-rapport (7:e upplagan) - Ceresana undersöker den europeiska marknaden för plastledningar

Marknadsstudie av plastledningar - Europa-rapport (7:e upplagan) - Ceresana undersöker den europeiska marknaden för plastledningar

Kapitel 1 analyserar hela den europeiska marknaden för plastledningar – och erbjuder prognoser fram till år 2033. Nyckeltal för omsättning (i dollar och euro) samt konsumtions- och produktionsvolymer (i ton) anges. Omsättningen delas dessutom upp efter tillämpningsområden. Konsumtionssiffrorna bryts ner i detalj för de olika tillämpningsområdena, byggsegmenten och plasttyperna (där glasfiberförstärkta plaster behandlas särskilt). Produktionsvolymen delas upp efter plastsorter (GFK anges inte separat här). I kapitel 2 anges specifika marknadsdata för plastledningar för 24 europeiska länder. Kapitel 3 erbjuder företagsprofiler för de mest betydande plastledningsproducenterna i Europa, överskådligt indelade efter kontaktinformation, omsättning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kort profil. Upplaga: 7 Sidor: 330 Länderprofiler: 23 Företagsprofiler: 53 Publikation: Augusti 2024
Marknadsstudie av biobaserade lösningsmedel - Analys av den globala marknaden för lösningsmedel från förnybara råvaror

Marknadsstudie av biobaserade lösningsmedel - Analys av den globala marknaden för lösningsmedel från förnybara råvaror

Kapitel 1 i den nya studien erbjuder en omfattande analys av världsmarknaden för biobaserade lösningsmedel - inklusive prognoser fram till 2032. Intäkterna redovisas för de olika produkttyperna: Etanol, Butanol, Diole och Triole, D-Limon, Fettsyrametylester, Etylacetat och övriga lösningsmedel. I Kapitel 2 granskas de 16 länder med den största försäljningen av lösningsmedel individuellt. Här redovisas både konsumtion och intäkter från bio-lösningsmedel. Dessutom delas konsumtionen för dessa tillämpningar upp: Färger och lacker, Kroppsvård och kosmetika, Tryckfärger, Rengöringsmedel, Läkemedel, Lim och övriga tillämpningar. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler av de mest betydande tillverkarna av biobaserade lösningsmedel. Sidor: 190 Länderprofiler: 16 Företagsprofiler: 37 Upplaga: 1 Publicering: September 2023
Marknadsstudie Flamskyddsmedel (8:e upplagan) - Aktuella marknadsdata om flamskyddsmedel och brandhämmande medel

Marknadsstudie Flamskyddsmedel (8:e upplagan) - Aktuella marknadsdata om flamskyddsmedel och brandhämmande medel

Kapitel 1 erbjuder en analys av marknaden för flamskyddsmedel inklusive prognoser fram till 2033: konsumtion och omsättning för varje region i världen, samt konsumtion av flamskyddsmedel per produkttyp och tillämpningsområde. Typerna av flamskyddsmedel behandlas i detalj: Aluminiumtrihydroxid (ATH), bromerade föreningar, klorerade föreningar, organofosfor, antimonföreningar (ATO) och övriga flamskyddsmedel. I denna studie undersöktes tillämpningsområden för flamskyddsmedel: byggmaterial, elektroteknik och elektronik, kablar, fordonsindustri och övriga tillämpningar. I Kapitel 2 analyseras omsättning och konsumtion av flamskyddsmedel i detalj för de 16 länder med de största nationella marknaderna. Kapitel 3 erbjuder företagsprofiler för de mest betydelsefulla 56 tillverkarna av flamskyddsmedel: kontaktinformation, omsättning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kort profil.
Digital Prestandamarknadsföring (SEO, SEA, Digitala Kampanjer)

Digital Prestandamarknadsföring (SEO, SEA, Digitala Kampanjer)

Sociala medier | E-postmarknadsföring | SEO | SEM | SEA | Webbdesign | Nätbutiker | Digitala kampanjer Prestandamarknadsföring är ingen egen disciplin inom online-marknadsföring. Snarare är det ett verktyg för att kontinuerligt få ut det bästa av onlinekampanjer. Som en erfaren prestandamarknadsföringsbyrå vet vi exakt hur man gör. Vi avslöjar vad som ligger bakom siffrorna och vilka justeringar du behöver göra för att kontinuerligt förbättra ditt digitala företag. Vid det här laget, som du kanske redan gissat, kommer vår cirkel av analys, strategi och optimering in i bilden. För e-handel och varumärkesmarknadsföring är mycket mer än en digital imagebroschyr.
Marknadsstudie tryckfärger – Världen (5:e upplagan) - Aktuell branschanalys och marknadsdata om tryckfärger

Marknadsstudie tryckfärger – Världen (5:e upplagan) - Aktuell branschanalys och marknadsdata om tryckfärger

Den senaste, redan femte utgåvan av Ceresana-studien om världsmarknaden för tryckfärger förutspår att den totala konsumtionen av tryckfärger kommer att växa med i genomsnitt 1,0 % årligen fram till år 2033. Det finns dock enorma skillnader mellan olika länder, användningsområden och trycktekniker. Den aktuella marknadsrapporten listar för första gången detaljerat för offset-, flexo- och andra trycktekniker i överskådliga tabeller hur många ton tryckfärger som används inom olika tillämpningsområden. Tillväxten på marknaden för tryckfärger drivs särskilt av den blomstrande e-handeln med sina förpackningar av flexibla plaster och wellpapp. Den nya marknadsöversikten från Ceresana ger konkreta siffror för de olika typerna av tryckfärger, till exempel för konsumtionen av inkjet-tryckfärger inom segmentet etiketttryck. Upplaga: 5 Sidor: 490 Länderprofiler: 17 Företagsprofiler: 56 Publikation: Augusti 2024
QR-kodmarknadsföring

QR-kodmarknadsföring

Marknadsföring med QR-koder ökar. Ingen annan teknologisk innovation har skapat så mycket uppståndelse de senaste åren som mobilmarknadsföring med QR-koder. Den snabba och omfattande adoptionen av QR-kodmarknadsföring är ingen tillfällighet. De viktigaste fördelarna med QR-koder gör dem till det idealiska verktyget för alla som vill genomföra marknadsföring enkelt och effektivt samtidigt som de ökar försäljningen.
Försäljningsworkshop

Försäljningsworkshop

Vårt samarbete inleds alltid med en workshop på plats. På så sätt lär vi känna er, era mål och ert företag.  Insamling av data om alla tillverkningsverksamheter/produkter/tjänster  Målmarknader/industrier  Utveckling av fördelar, nytta, unika försäljningsargument, mervärden  Försäljningsområde  Presentationer för intressenter  Kommunikation och kontaktpersoner  Protokoll, åtgärds- och uppgiftsplan för försäljningsstart
Marknadsstudie av biobaserade lim - Ceresana har undersökt marknaden för lim tillverkade av förnybara råvaror

Marknadsstudie av biobaserade lim - Ceresana har undersökt marknaden för lim tillverkade av förnybara råvaror

Kapitel 1 erbjuder en omfattande presentation och analys av den globala marknaden för biobaserade lim - inklusive prognoser fram till 2032: För världens regioner Västra och Östra Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien-Stillahavsområdet, Mellanöstern och Afrika presenteras utvecklingen av konsumtion och försäljning. I kapitel 2 granskas de 16 länder med den största försäljningen av biolimm individuellt. Här presenteras konsumtion och försäljning för varje land. Dessutom delas försäljningen upp efter olika användningsområden för lim: Papper, förpackningar, byggindustri, träbearbetning och övriga tillämpningar. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler för de mest betydande tillverkarna av biolimm, överskådligt indelade efter kontaktinformation, försäljning, vinst, produktutbud, produktionsanläggningar och kort profil. Utförliga profiler ges av 36 tillverkare. Sidor: 170 Länderprofiler: 16 Företagsprofiler: 36 Upplaga: 1 Publicering: Juni 2023
Marknadsstudie av bioplastfilmer - Aktuella marknadsdata om bioplastfilmer

Marknadsstudie av bioplastfilmer - Aktuella marknadsdata om bioplastfilmer

Ceresana har undersökt världsmarknaden för filmer av bioplast: Kapitel 1 erbjuder en omfattande analys av världsmarknaden för biobaserade plastfilmer - inklusive prognoser fram till 2032: För regionerna Europa, Nordamerika, Asien-Stillahavsområdet och resten av världen undersöks utvecklingen av konsumtion och omsättning. I kapitel 2 granskas de 11 länder med den största konsumtionen och omsättningen av filmer individuellt. Konsumtionen delas upp efter tillämpningsområde: livsmedelsförpackningar, förpackningar för konsumentprodukter, övriga förpackningar, agrarfilmer och övriga filmer. Marknadsstudien tillhandahåller data om olika typer av bioplast i filmer: polymjölksyra (PLA), stärkelsebaserade plaster, övriga biologiskt nedbrytbara plaster, biobaserade men icke biologiskt nedbrytbara plaster. Kapitel 3 erbjuder användbara företagsprofiler för de mest betydande tillverkarna av filmer av bioplast.
Online marknadsföring

Online marknadsföring

Online-marknadsföring syftar till att öka eller väcka intresset för företaget och dess produkter genom perfekt samordnade marknadsföringsåtgärder inom onlineområdet. Online kan det vara den egna webbplatsen, en blogg, online medier eller även sociala medier. Möjligheterna är numera många och kan vid första anblick verka förvirrande. En tydlig målsättning och en strategi för vägen dit är avgörande - helst med en professionell partner som oss. Tveka inte att höra av er, så diskuterar vi vilka fördelar den digitala världen erbjuder er.
Nya företagsadresser, senaste företagsavvecklingar och konkurser

Nya företagsadresser, senaste företagsavvecklingar och konkurser

Idealiskt för finansleverantörer, företagsrådgivare och kontorsposthandel. Tror du att aktualiteten av dina kunddata fortfarande motsvarar din kontorsinredning? Månatligen NYTT: 7.000 nystartade företag, 2.500 borttagningar, 650 konkursansökningar, 800 företagsflyttar samt 4.500 förändringar av verkställande direktörer. Köp toppaktuella företagsinformationer direkt från adressägaren eller låt oss strikt konfidentiellt: • kontrollera för dubbletter • berika med tilläggsegenskaper • rensa bort felaktiga data • enhetliggöra i sin helhet
Rådgivning

Rådgivning

Vi hjälper till att utveckla den digitala agendan för ditt företag genom kreativa diskussionsrundor och workshopformat, och vi härleder målinriktade åtgärder från detta. Analytics & Scouting Vi undersöker dagens och framtidens marknader samt målgrupper. Vi bedömer förändringar och konkurrens och visar på möjligheter och risker för hållbar tillväxt. Visioneering & Strategi Vi ger visioner dragkraft genom att utveckla strategier som kan integreras sömlöst i team och processer. Utbildningar & Workshops Vi stödjer företagsledare, anställda och team med utbildningar och workshops kring utveckling, marknadsföring och optimering av digitala affärsåtgärder.
Portooptimering och Pressutskick

Portooptimering och Pressutskick

Inte en öre för mycket: Portooptimering och presspostleverans För att säkerställa att du inte betalar en öre för mycket i portokostnader har vi ett modernt program för att optimera alla portokostnader. På så sätt hittar vi inte bara den billigaste fraktleverantören, utan utnyttjar också alla rabattmöjligheter maximalt.
Workshop Försäljning/Marknadspositionering/Marknadsinriktning/Försäljningsprocesser

Workshop Försäljning/Marknadspositionering/Marknadsinriktning/Försäljningsprocesser

Oavsett om det handlar om försäljning, projektledning eller processhantering: VISIO 24:s behovs- och trendanalyser visar exakt vart ditt företag är på väg.  Företagsmål  Inriktning och marknadspositionering  Tillverknings- och försäljningspotential  Önskekunder  Nya målmarknader/industrier/marknadsutveckling/transformation  Orderstorlekar och orderpotential  Försäljningsprocesser erbjudande/order/kundlojalitet/efterförsäljning  Tjänstesystem för kundlojalitet och kundutveckling Tyskland: Tyskland