Produkter för marknad (7)

STRATEGISK MARKNADSFÖRING - Utveckling av en strategisk marknadsföringskampanj. Marknads- och konkurrentanalys.

STRATEGISK MARKNADSFÖRING - Utveckling av en strategisk marknadsföringskampanj. Marknads- och konkurrentanalys.

ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Kvalitativ och kvantitativ analys av efterfrågans och utbudets attraktivitet / Studie av konkurrenter och bestämning av produkt-marknadskombination. POSITIONERING: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Lista över befolkningen av produkter och tjänster för de aktuella marknaderna / Definition av nyckelfaktorer för att bestämma den konkurrensutsatta styrkan / Industriella marknadsföringstjänster, kapitalvaror och mellanprodukter / Konsulttjänster för stöd vid strategisk ompositionering. MARKNADSFÖRINGSBLANDNING: Differentieringsstrategier och utvärdering av marknadsföringsmixen / Marknadsföringsstrategier för turism, restaurang och hotellmarknad / Genomförande av strategiska kampanjer för offentlig sektor och territorium.
San Marzano Sessantanni Primitivo di Manduria DOC Gamla Vinstockar

San Marzano Sessantanni Primitivo di Manduria DOC Gamla Vinstockar

Il san Marzano anniversario 62 primitivo di Manduria riserva doc föds av druvor av primitivo i ren form. Druvorna kommer från gamla vinrankor som odlas som buskar och är minst sextio år gamla. Skörden äger rum i mitten av september med en lätt övermognad på plantan, och klasarna plockas för hand och placeras i små korgar. I källaren genomgår druvorna en kort kall för-maceration, följt av jäsning i ståltankar med användning av utvalda jäststammar i cirka 10 dagar vid 24-26°C och maceration på skalen. Därefter följer den slutliga avpressningen med mjuka pressar och malolaktisk jäsning i stål. Vinet lagras i franska och amerikanska ekfat i 18 månader.
Webbmarknadsföring

Webbmarknadsföring

Skapande av: Webbplatser Google-kampanjer Social annonsering SMS-marknadsföring E-postmarknadsföring
E-handelsprojekt - Analys, rådgivning, design och utveckling av e-handelsplattform

E-handelsprojekt - Analys, rådgivning, design och utveckling av e-handelsplattform

Under de senaste åren har e-handel, både i Europa och i Italien, visat på mycket viktiga tillväxtsiffror. Detta visar att vanan och förtroendet hos användarna att handla på nätet har förbättrats avsevärt. Denna enkla siffra utgör grunden för att påbörja analysen och genomförandet av nya e-handelsprojekt som tar hänsyn till aspekter relaterade till kommunikation, övergripande funktioner och planering av nätmarknadsföringsaktiviteter. Vår struktur är kapabel att designa och hantera, tillsammans med företaget, både den IT-plattform som behövs för att utveckla en webbutik och alla aspekter relaterade till marknadsföring och synlighet på sökmotorer samt faserna av den övergripande projektutvecklingen. ”Vi stöder projekt för utveckling av onlineverksamhet”
LOKAL MARKNADSFÖRING - Geo-marknadsförings- och lokal marknadsföringskampanjer. Närhetsmarknadsföring vid försäljningsstället.

LOKAL MARKNADSFÖRING - Geo-marknadsförings- och lokal marknadsföringskampanjer. Närhetsmarknadsföring vid försäljningsstället.

ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Studie av konkurrenterna. TERRITORIUM: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Territorial analys (konkurrensfördelar, svagheter osv.) / Analys av problem och potentialer på differentierad territoriell skala / Stöd för planering och hantering av miljöinsatser / Genomförande av lokaliseringpaket och övervakning. GEOMARKETING: Urban territorial marknadsföring, informationssystem och CRM för medborgaren / Institutionell territorial marknadsföring, för att etablera varumärket på territoriet / Sektorspecifik territorial marknadsföring, riktad mot turist- och hotellmarknaden / Inventering av lokaliseringstillfällen och kontextuella förhållanden.
OPERATIV MARKNADSFÖRING - Utveckling av online marknadsföringskampanjer. Direkt e-postmarknadsföring, SMS, guerilla.

OPERATIV MARKNADSFÖRING - Utveckling av online marknadsföringskampanjer. Direkt e-postmarknadsföring, SMS, guerilla.

ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Kvalitativ och kvantitativ analys av efterfrågans och utbudets attraktivitet / Studie av konkurrenter och bestämning av produkt-marknadskombination. OPERATIVT VAL: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Utvärdering av möjliga kommunikationsåtgärder och operativ strategi / Utvärdering av planerade åtgärder för periodisk kommunikation och jämförande studier / Företagskommunikation, incitament för försäljningsstyrkan, kundforskning / Studie av bilden, kvaliteten på produkt-tjänsten. VERKTYG: Direktutskick, studie av målgruppen och insamling av adresser / Direkt e-postmarknadsföring, studie av kommunikation och hantering av e-postkampanjer / Direktutskick
DIGITAL MARKNADSFÖRING - Sökmotoroptimering. Planering av kampanjer på sociala medier.

DIGITAL MARKNADSFÖRING - Sökmotoroptimering. Planering av kampanjer på sociala medier.

GOOGLEKAMPANJ: Indexering och optimering av webbplatsen på sökmotorer / Avancerad analys av nyckelord och innehållsstudie (innehållsrådgivning) / Positionering högst upp på sökmotorerna och uppföljning av resultat / Skapande av webbsidor och domäner "nyckelordsbaserade". EMAILMARKNADSFÖRING: Mätning av resultat, statistik över genererad trafik och varumärkesuppfattning / E-postmarknadsföring och CRM, skapande och utskick av nyhetsbrev, förvärv av databaser online / Genomförande av kampanjer online på Google Ads och Adsense / Affiliatenätverk och kampanjer CPC, CPM och CPA. SOCIALA NÄTVERK: Registrering på specialiserade webbkataloger och branschlistor online / Målgruppskampanjer på professionella virtuella gemenskaper och sociala nätverk / Kampanjer på nationella och lokala onlineutgivningar