Produkter för marknad (10)

Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

D’AQUA är varumärket från Sirca S.p.A. som är dedikerat till "do it yourself"-marknaden. D’AQUA erbjuder en komplett produktlinje som är strikt vattenbaserad, lämplig för målning, restaurering och underhåll av trä och metall. HENRY & CO. designade webbplatsen för det nya Sirca D’AQUA-varumärket, med särskild uppmärksamhet på användbarhet och användarinteraktion. Eftersom det är ett varumärke som är dedikerat till DIY (förkortning för "Do It Yourself"), skapade HENRY & CO. en användarvänlig och lättnavigerad webbplats, lämplig även för mindre erfarna användare tack vare enkel och direkt information samt ett förenklat gränssnitt.
Lineabeta: konstnärlig riktning badrumsinredning

Lineabeta: konstnärlig riktning badrumsinredning

Lineabeta är ett italienskt badrumsinredningsmärke som grundades 1980 med målet att erbjuda en fräsch, funktionell, enkel och ironisk vardagsupplevelse, sammanfattad i payoffen "everyday design". HENRY & CO. har fått i uppdrag att leda varumärkets konstnärliga riktning, en uppgift som involverade olika avdelningar och företagskompetens, och berörde alla de viktigaste kontaktpunkterna för varumärket.
Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Imballi s.p.a. är en av de största och mest kända italienska tillverkarna av förpackningar, displayer och andra kartongsystem. Företaget har beslutat att uppdatera sin webbplats med målet att förbättra sin online-närvaro och fånga uppmärksamheten hos nya potentiella kunder, samtidigt som den visuella designen uppdateras för att stämma överens med den nyligen omdesignade företagslogotypen.
Rewood – Website

Rewood – Website

Rewood – Webbplats För att förstå hur man utvecklar en effektiv och tillfredsställande webbplats för kunder, förlitar sig HENRY & CO. på Circular Design Thinking-metodologin, som involverar en empatisk ansats och en aktiv lyssningsfas för att förstå initiala behov och problem. Genom banbrytande, rena och fängslande grafiska intryck kan en webbplats göra skillnad för ett företag, då den är porten till dess online-närvaro.
Varumärkesidentitet för den inkluderande hudvårdsstarten

Varumärkesidentitet för den inkluderande hudvårdsstarten

Loved by Skin är en amerikansk startup som fokuserar på inkluderande hudvårdsprodukter. Huvudmålet med designen var att förmedla konceptet av kärlek och acceptans för varje individs hud, samtidigt som man främjar självbestämmande och kroppslig positivitet. Det slutliga resultatet är en logotyp, en tagline och en färgkombination som perfekt fångar essensen och värderingarna hos Loved by Skin. Designen av logotypen var central för att bygga varumärkesidentiteten för Loved by Skin. Logotypen innehåller orden "Loved by Skin" i en tunn, elegant sans serif-typsnitt. Detta typografiska val kommunicerar en känsla av förfining och modernitet, vilket framhäver uppmärksamhet på detaljer och ett åtagande för elegans inom hudvårdsindustrin. Ovanför texten, i centrum av uppmärksamheten, finner vi varumärkets distinkta symbol: en cirkel inom vilken är...
Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Logogenia-föreningen grundades 2021 för att skydda och främja tillämpningen av den eponymiska metoden som utvecklats och studerats av lingvisten Bruna Radelli. Logogenia studerar processerna för språkinlärning hos döva barn och stimulerar förvärvet av morfologi och syntax genom skriven språk. Förutom att utbilda nya yrkesverksamma genomför föreningen studier och publikationer, främjar metoden och skyddar logogenister både nationellt och internationellt. I syfte att göra upptäckten och förståelsen av metoden så enkel och tillgänglig som möjligt, vände sig Logogenia, i samband med grundandet av föreningen, till HENRY & CO. för en omdesign av sin logotyp och webbplats. Den ursprungliga logotypen förfinades samtidigt som all dess originalitet bevarades. Interventionen förbättrade läsbarheten, igenkänningen och förfinade små detaljer för att göra logotypen lämplig för olika medier.
Cafedesart: lyxmöbler

Cafedesart: lyxmöbler

Cafedesart är ett varumärke för Deco och samtida möbler av F.lli Bianchini, ett historiskt snickeriföretag från Veronas möbeldistrikt med över 50 års historia. Företaget kontaktade HENRY & CO. för att påbörja en omfattande hållbarhetsresa, som kan påverka och transformera kort- och långsiktig strategi, konstnärlig riktning, marknadsföring, kommunikation och design för att kommunicera och främja hållbar lyx. I början av samarbetet var HENRY & CO.-teamet engagerat i att studera utvecklingen av Deco-stilen över årtiondena. Denna studie gjorde det möjligt för företaget att hålla sig uppdaterat om utvecklingen av smaker och trender inom möbelvärlden, samt att analysera utvecklingen av själva begreppet lyx under de senaste åren. Forskningen lade grunden för vidare marknadsanalys, som inkluderade en detaljerad studie av konkurrenter och deras positionering.
Varumärkesidentitet och förpackning för YouSea: hållbar rengöring

Varumärkesidentitet och förpackning för YouSea: hållbar rengöring

Problemet med plast i haven är ett mycket diskuterat ämne idag. Engångsartiklar har förändrat våra liv och placerat oss i en komfortzon som inte har tagit hänsyn till konsekvenserna. Designad för att vara ett långvarigt material, löser den sig inte i vatten; istället bryts den ner i mindre bitar, vilket bidrar till generationen av mikroplaster som är omöjliga att återvinna. Varje år produceras 369 miljoner ton plast, vilket motsvarar 53 kg för varje invånare på planeten. Av den totala mängden plast som produceras återvinns eller förbränns endast strax över 20%, medan det mesta hamnar i havet. Idag finns det över 150 miljoner ton plast i haven, vilket orsakar en och en halv miljon dödsfall i djurvärlden, inklusive fiskar, fåglar, valar och sköldpaddor. Framsteg i detta system kommer att leda till att vi har mer plast än fisk i våra hav år 2050. Denna plast når också oss, eftersom i genomsnitt.
konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

Sirca S.p.A. är den historiska italienska multinationella som har producerat hartser och färger för industri och hantverk i över 50 år. Sirca, som sysselsätter hundratals anställda och har dussintals platser världen över, innehar historiska och erkända varumärken inom sektorn för deras kvalitet och variation av erbjudanden, såsom "Polistuc" och "Technogel". Sirca-varumärket är synonymt med kvalitet och professionalism, i den utsträckning att det i Indien har blivit vanligt att använda "Sirca" som en synonym för "färg". Sirca har kontaktat "HENRY & CO." för att granska varumärkesarkitekturen och samordna omprofileringen av hela företaget.
Sociala medier hantering per TAKT Marble

Sociala medier hantering per TAKT Marble

Takt Marble är ett företag som specialiserar sig på design, upphandling, bearbetning och installation av marmor och andra ädla material. Takt Marble framstår som en unik samarbetspartner för kunder, entreprenörer, inredningsdesigners och arkitekter, och följer dem steg för steg genom alla nödvändiga projektfaser för prestigefyllda realiseringar, både inom bostads- och kontraktssektorn. Strategin för sociala medier som antagits av HENRY & CO. har fokuserat på Laura som en ledare och framgångsrik kvinna inom branschen. Laura representerar essensen av Takt Marble och har presenterats som en inspirerande och karismatisk figur genom företagets sociala kanaler. Hennes erfarenhet och entreprenörsvision har betonats för att inge förtroende och auktoritet bland följare och potentiella kunder. Lauras närvaro online har skapats på ett sätt som framhäver hennes ledarskap och passion för marmorindustrin.