Ny branding - Öka engagemanget med ny branding
Kund Symphony Solutions, ett företag inom Agile och Cloud Transformation, har tillkännagett en ny varumärkesidentitet för att fira sitt 10-årsjubileum. Företaget ville utforska sätt att utveckla sitt varumärke. Idéer och visuella uttryck har lagts till genom åren, och en större sammanhållning behövdes nu.
Varumärket är resultatet av ett års förberedelse – företagsomfattande fokusgrupper för att bedöma, genom visuella ledtrådar och ordval, anställdas egna känslor om företaget. Detta följdes av intern och extern forskning för att lära sig om livsstil och utnyttjande fördelar.
Resultat
Även om implementeringen fortfarande är ny, visar tidiga resultat:
• högre respons från potentiella kunder och kandidater på LinkedIn;
• varumärkeskännedom på 62 % i Lviv, Ukraina;
• den populära varumärkesvideon har setts av över 53 000 personer under den första månaden.
För att läsa hela fallstudien, vänligen besök Symphony Solutions webbplats.