LOKAL MARKNADSFÖRING - Geo-marknadsförings- och lokal marknadsföringskampanjer. Närhetsmarknadsföring vid försäljningsstället.
ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Studie av konkurrenterna.
TERRITORIUM: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Territorial analys (konkurrensfördelar, svagheter osv.) / Analys av problem och potentialer på differentierad territoriell skala / Stöd för planering och hantering av miljöinsatser / Genomförande av lokaliseringpaket och övervakning.
GEOMARKETING: Urban territorial marknadsföring, informationssystem och CRM för medborgaren / Institutionell territorial marknadsföring, för att etablera varumärket på territoriet / Sektorspecifik territorial marknadsföring, riktad mot turist- och hotellmarknaden / Inventering av lokaliseringstillfällen och kontextuella förhållanden.