Produkter för metall för (144)

SBC | H4b W4

SBC | H4b W4

SBC | H4b W4 Innehållsnivå: H4b Normaliserad dynamisk deflektion: 0,90 m Byggbredd: 0,47 m Bygghöjd: 1,20 m Avstånd mellan stolpar: 2,00 m
Marche-en-Famenne

Marche-en-Famenne

I Marche-en-Famenne har vi installerat 1 500 m² (370 m) Van Eycken VNB Alu ljudisolerande paneler.
ENKELT GLAS METALLDÖRR BRANDRESISTENT RF60’

ENKELT GLAS METALLDÖRR BRANDRESISTENT RF60’

METALLISK GLASDÖRR ENKEL ÖPPNING RF60’ Testad dimension av dörrblad: 980x 2075x73 Dörrbladet är utrustat med en RF60'-glasning av typen PYROBEL (Glaverbel) med följande dimensioner: • Bredd 500mm • Höjd 800mm • Tjocklek 19mm Detta glas är placerat mellan två lister av vikta stålglas med en tjocklek av 3mm. Den termiska skyddet runt om säkerställs genom att en band av expanderande material på 70x2mm placeras emellan. Fogningen görs med hjälp av en neutral silikon på en neopren cellgummibakgrund. Utrymmet mellan murverket och dörrkarmen är täppt med en fyllning av mager betong. Dörrbladet består av: - Ytbehandlingen görs med hjälp av två plåtar av elektrogalvaniserat stål med en tjocklek av 1,5mm, med kanterna vikta i 180°. Dessa förstärks genom att fästa vinklar av vikta stålplåtar med en tjocklek av 1,5mm, som är placerade horisontellt och säkerställer hållfastheten hos isoleringsmatriserna. - Ytplåtarna är fästa på
Blå Port Antwerpen

Blå Port Antwerpen

Blue Gate Antwerp är en innovativ och miljöeffektiv affärspark vid floden Schelde. På bron som sträcker sig över den gröna korridoren har vi installerat sidopaneler i galvaniserat stål, täckta med träpaneler, som fungerar som arkitektonisk beklädnad och räcke för bron och dess stöd. Bron förbinder Hobokense Polder och Nieuw Zuid och har byggts främst för att inte hindra djurens migration i korridoren. Tack vare sin träbeklädnad smälter bron perfekt in i landskapet.
FULL METALL DUBBLA DÖRRAM Z

FULL METALL DUBBLA DÖRRAM Z

DORMANT RAM: Tillverkad av 3 mm elektrogalvaniserade stålplåtar som är böjda i Z-form och inkluderar ett fack för att rymma en mjuk gummitätning som säkerställer viss vattentäthet. VANTAILEN BESTÅR AV: Dubbel slät yta i 1,5 mm elektrogalvaniserat stål som därmed säkerställer maximal styvhet vid tätningens kontaktpunkt. Varje slät yta förstärks av en dubbel Omega-profil som är punktsvetsad och håller isoleringsmattorna på plats. Den isolerande kärnan är tillverkad av 40 mm tjocka stenullsmattor med en densitet på 60 kg/m³. UPPHÄNGNING Säkerställs av tre stålknutar med en diameter på 18 mm som svetsas mellan vantailen och den fasta ramen. Dessa knutar inkluderar en slitageskiva i brons med en tjocklek av 3 mm. LÅSNING AV SERVICEVANTAIL Säkerställs med en cylinderlås med utdragbar och fast låsning. Utdragspärren aktiveras av ett par anodiserade aluminiumhandtag som är kopplade till varandra med en fyrkantig galvaniserad stålstång.
Räcken - Trappräcken, Kabelräcken, Handtag, Broräcken och Bröstningar

Räcken - Trappräcken, Kabelräcken, Handtag, Broräcken och Bröstningar

Van Eycken tillverkar skräddarsydda räcken för broar, vägar och offentliga byggnader (flygplatser, stationer, parkeringsplatser,…). Vi kan tillhandahålla alla koncept; både de återkommande statliga typerna och unika designer med tillägg av LED-belysning, polykarbonat, trähandtag,…
Leopoldsburg

Leopoldsburg

En 34 meter lång gångbro i Leopoldsburgs kasern. Bron kopplar direkt Camp Nord till Camp Syd. Beverlo-lägret tar därmed ett nytt steg när det gäller trafik, kommunikation och säkerhet.
Fleurus

Fleurus

Dessa arbeten ingår i ett övergripande projekt för en multimodal bro som sträcker sig över spåren, för vilket Van Eycken Metal Construction har producerat och monterat totalt cirka 170 TON metallstrukturer (1 bro, 3 hisskonstruktioner, 3 trapphus och 2 byggnader).
Brabo II i Antwerpen

Brabo II i Antwerpen

Inom ramen för projektet Noorderlijn, även känt som Brabo II, kommer norra Antwerpen att bli tillgängligt med spårvagn i flera faser, och tunnlar kommer att byggas under "Leien". Vi har installerat 3 190 m² akustisk väggbeklädnad av typen VNWall i dessa tunnlar.
Aplus-L | H4b W5

Aplus-L | H4b W5

Aplus-L | H4b W5 Innehållsnivå: H4b Normaliserad dynamisk deflektion: 1.4 Byggbredd: 0.74m Bygghöjd: 1.50m Avstånd mellan stolpar: 1.50m Maximalt moment (Mmax): 27 Maximal sidokraft (Vmax): 79
Metallbearbetning - fräsning, borrning, slipning, klippning och böjning

Metallbearbetning - fräsning, borrning, slipning, klippning och böjning

Upptäck våra högkvalitativa fräsningstjänster på Van Eycken, där hantverk och precision möts för dina projekt. Vår professionella metod garanterar effektivitet och kvalitet, med skräddarsydda lösningar för alla dina fräsbehov.
Sint-Niklaas

Sint-Niklaas

Vi har installerat 1 080 m² VNB Alu ljuddämpande paneler runt ett distributionscenter i Sint-Niklaas.
Gul – Velleke

Gul – Velleke

Dessa höga byggnader uppfördes på 1970-talet och har sedan dess varit ett typiskt inslag i stadsbilden i Geel. För att uppfylla dagens standarder har Geelse Huisvesting beslutat att renovera alla lägenheter helt och hållet. Fasadbeklädnaden i perforerat metall ger lägenheterna ett moderniserat utseende. Panelerna placeras en gång rätt och en gång fel för att uppnå en nyanserad effekt.
Gummi-Metal Ventiler

Gummi-Metal Ventiler

URM tillverkar skräddarsydda ventiler som noggrant uppfyller dina specifikationer. Dessa gummimetallventiler kan tillverkas av metall som mässing, stål eller rostfritt stål, och kan sedan binds med alla typer av elastomerer. Dessa gummimetallkomponenter kan noggrant tillverkas enligt dina specifikationer. Utifrån ritningar och skisser tillverkar URM din komponent ner till minsta detalj. Universal Rubber arbetar endast med blandningar av högsta kvalitet för att skapa högkvalitativa gummimetallkopplingar och tillverka gummiprodukter som fullt ut uppfyller kundernas behov. Användning inom industrin För alla industriella sektorer som kräver högkvalitativa och hållbara gummiprodukter.
Räcken - Trappräcken, kablaräcken, handräcken, broräcken

Räcken - Trappräcken, kablaräcken, handräcken, broräcken

Van Eycken tillverkar skräddarsydda räcken för broar, vägar och offentliga byggnader (flygplatser, stationer, parkeringshus,...). Vi kan erbjuda alla koncept; både de återkommande typerna från staten, samt unika designer med tillägg av LED-belysning, polykarbonat, trähandtag,...
Cykel- och gångbro i Liedekerke

Cykel- och gångbro i Liedekerke

Den 57 meter långa cykel- och gångbron förbinder centrum av Liedekerke med stationen. Den nya bron väger totalt 66 ton. Den måste levereras i tre delar och med en exceptionell transport i konvoj. Efter leveransen placerades förankringarna på stöden och räckena installerades. Därefter hissades och monterades de tre brosektionerna. Slutligen placerades brodäcket. Denna ekoduk har placerats på pelare för att inte störa djur- och växtlivet i den naturliga miljön.
Kennedy järntunneln i Antwerpen

Kennedy järntunneln i Antwerpen

För de stora renoveringsarbetena av Kennedy järntunneln i Antwerpen har vi arbetat med att färdigställa den nya avloppsschaktet bredvid den 1,6 km långa tunneln. Vi har byggt fasaden i perforerad metall och har även installerat alla räcken, handtag och ventilationsgaller i byggnaden.
Dyle Stig i Mechelen

Dyle Stig i Mechelen

Efter 40 år flyter Dyle återigen på ytan vid Zandpoortvest. Den gamla parkeringen vid Högskolan Thomas More har omvandlats till en grön och öppen mötesplats. Vi har installerat moderna räcken i svartlackad platt stål längs stränderna. På den befintliga dragningen, som byggdes 1903, har vi ersatt det ursprungliga trädäcket med ett däck av epoxibehandlat stål med halkfria granulat. En skadad del av cirka 22 meter av gångbron har helt ersatts, inklusive grundstrukturen (varmgalvaniserad och pulverlackad). Denna har kopplats samman med den befintliga delen.
VNB Trans

VNB Trans

Transparenta och absorberande (unika!) Ingen ljusförlust eller hinder för sikten Hållbara och återvinningsbara material Hög och långvarig akustisk prestanda
Bogsering av Dyle i Mechelen

Bogsering av Dyle i Mechelen

Transport från Dyle till Mechelen
SBC Max-L | H2 W4

SBC Max-L | H2 W4

SBC Max-L | H2 W4 Innehållsnivå: H2 Normaliserad dynamisk deflektion: 1,1 m Byggbredd: 0,45 m Bygghöjd: 1,26 m Avstånd mellan stolpar: 2,0 m Maximalt moment (Mmax): 14 KnM Maximal sidokraft (Vmax): 37 kN
Övergångselement

Övergångselement

I samråd med kunden, och enligt EN 1317 och PTV 869, kommer säkra och estetiska anslutningselement att föreslås, anpassade till trafikförhållandena. Nedan finns våra redan godkända övergångar och certifikat.
Gummigenomföring

Gummigenomföring

Passagen är ofta implementerad i metallpaneler för att skydda kablar eller ledningar mot skador från metallens vassa kanter. Det räcker med att trycka in den flexibla passagen på plats, så förvandlas ett oregelbundet hål till ett mjukt och välisolerat hål. Dessutom absorberar passagen vibrationer. Vi producerar även tätningspassager. De har inget hål i mitten. De används för att täta hål och förhindra att damm eller vätskor tränger in. Vi har ett brett utbud av standardpassager, men vi är också specialiserade på skräddarsydda produkter. Dessa tillverkas utifrån kundens tekniska krav och ritningar. Högkvalitativ gummi Stort utbud av polymerer Standard- eller skräddarsydd serie Mer information
Turbocharger Slangar - Rekommenderade Produkter

Turbocharger Slangar - Rekommenderade Produkter

Våra silikonslangar för turboladdare är idealiska för anslutningar mellan motormonterade laddluftkylsystemkomponenter. De finns i flera varianter: raka, formade eller vridna, enligt kundens önskemål. De vridna varianterna behövs när det finns en lätt avvikelse i justeringen under installation eller drift. Slangarna är tillräckligt flexibla för att absorbera vibrationer orsakade av dessa justeringsavvikelser/kompressionsrörelser/3-axliga rörelser. Turboladdarslangar levereras med metallkopplingar och krympta ändar, och de kan även designas enligt dina krav. URM har en egen testbänk för att testa slangarnas livslängd (cykliska tryck mellan 0 och 3 bar, med en temperatur på upp till 220 °C både inuti och utanför slangen). Turboladdarslangar är idealiska för anslutningar mellan motormonterade laddluftkylsystemkomponenter.