Integral Print din broschyrtryckare - REKLAMUTGÅVA
Till skillnad från informationsbroschyrer som syftar till att informera läsaren om ett specifikt ämne, används en kommersiell broschyr både för att marknadsföra företaget genom olika informationer om dess produkter och tjänster, samt för att öka försäljningen av produkterna. Därför bör den utformas på ett sätt som ger läsaren alla de element som behövs, först för att bättre förstå företaget eller organisationen, men framför allt för att övertyga dem att göra ett köp.
Det är därför utformningen av en kommersiell broschyr bör sikta på:
- Attraktivitet, genom att satsa på det visuella intrycket av omslaget och de inre sidorna,
- Läsarens intresse, genom det visuella intrycket, rubriker och bilder,
- En önskan att lära känna företaget samt dess produkter och tjänster bättre, efter en väl utarbetad presentation av det,
- Att uppmana till handling, genom att uppmuntra läsaren att intressera sig för erbjudandet och göra ett köp.