Produkter för retur (3)

Snabb hantering av returer - UPPFYLLELSE

Snabb hantering av returer - UPPFYLLELSE

Kunder blir nöjda kunder när deras returer snabbt accepteras och de får sina pengar tillbaka snabbt. Men när de upplever att returlogistiken kräver mycket ansträngning och/eller tid, kan kunderna bli irriterade och aldrig köpa från dig igen. Det är därför det är viktigt att ha effektiva returlogistik på plats – eller att outsourca dina returer till en partner som kan hantera dem effektivt för dig. Om du outsourcar din uppfyllelse till Monta har du två alternativ för att hantera dina returer. Du kan välja att låta oss hantera returerna för dig, eller så kan du göra det själv via vårt system för Return Management Authorisation. Läs mer om dessa två alternativ nedan.
Fullständig administration - Låt oss ta hand om din bokföring och skattedeklarationer

Fullständig administration - Låt oss ta hand om din bokföring och skattedeklarationer

BLP administratörskontor sköter din fullständiga administration som företagare. Detta kan göras både på det traditionella sättet och helt online. Vi ser till att din periodiska momsdeklaration lämnas in i tid och korrekt. På så sätt står du aldrig inför några frågetecken. Har du frågor om din bokföring? Då kan du enkelt kontakta vår egen support. Proaktivt förser vi dig med gedigen skatterådgivning som verkligen är till nytta för dig som företagare. Få ut det mesta av skatter och vet när du ska investera (eller när du inte ska). BLP hjälper dig vidare. Vi tycker det är viktigt att du kan fokusera på den roliga delen av företagandet, utan att behöva hantera någon skatteadministration. Begär en offert idag eller sätt ihop ditt eget paket via kalkylatorn på vår webbplats.
Returlogistik via Monta - UPPFYLLELSE

Returlogistik via Monta - UPPFYLLELSE

Monta tar emot returer från olika distributörer dagligen. Returer behandlas av oss inom 48 timmar efter mottagandet. Så här hanterar vi returer från din webbshop: Paketet accepteras; Om den ursprungliga följesedeln är inkluderad, skannas den; Om inte, används adressuppgifterna för att identifiera den ursprungliga beställningen; Varorna packas upp, inspekteras och registreras; Uppföljningsåtgärder utförs enligt ett förutbestämt protokoll. Det finns ytterligare alternativ för att hantera returer: Ett foto kan tas av varje retur (denna bild kommer sedan att finnas tillgänglig på Monta-portalen). Ett e-postmeddelande kan skickas till slutanvändaren för att informera dem om att returerna har mottagits. Detta meddelande kan anpassas, om så önskas. Till exempel kan kunden meddelas att returerna har godkänts och att betalning eller den nya produkten kommer att betalas eller skickas samma dag. Vår returlogistik säkerställer att slutanvändarna hålls fullt informerade, något som kommer att generera fler positiva recensioner.