Produkter för total motorolja (11)

Helt syntetiska och semisyntetiska dieselmotoroljor - SAE 10W30 API CJ4/CH4/CI4

Helt syntetiska och semisyntetiska dieselmotoroljor - SAE 10W30 API CJ4/CH4/CI4

Prestandastandard: API CJ4/CI4/CH4 SAE 10W30 dieselmotorolja är en extra högpresterande dieselmotorolja som förlänger motorns livslängd i de mest krävande tillämpningarna både på och utanför vägen, samtidigt som den levererar enastående prestanda i moderna, högpresterande, lågutsläppsmotorer, inklusive de med avgaser återcirkulation och efterbehandlingssystem med dieselpartikelfilter och dieseloxidationskatalysatorer. Helt bakåtkompatibel, SAE 10W30 ger också utmärkt prestanda i äldre konventionella motorer. Som ett resultat uppfyller den kraven för API CJ4, CI4 PLUS och CH4 servicemiljöer samt viktiga krav från tillverkare av originalutrustning (OEM). SAE 10W30 är resultatet av omfattande samarbetsutvecklingsarbete med stora OEM:er och rekommenderas för användning i ett brett spektrum av tunga tillämpningar och driftsmiljöer som finns inom lastbils-, gruv-, bygg-, stenbrott- och jordbruksindustrin. SAE-grad: 10W30 cSt @ 40ºC: 79.0 cSt @ 100ºC: 11.9 Viskositetindex, ASTM D 2270: 145 Svavelhaltig aska, vikt%, ASTM D 874: 1.0 Total bas #, mg KOH/g, ASTM D 2896: 10.4 Hällpunkt, ºC, ASTM D 97: -30 Flampunkt, ºC, ASTM D 92: 230 Densitet @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052: 0.87
Halvsyntetiska och helt syntetiska dieselmotoroljor - SAE 0W20 API CJ4/CI4/CH4

Halvsyntetiska och helt syntetiska dieselmotoroljor - SAE 0W20 API CJ4/CI4/CH4

Prestandastandard: API CJ4/CI4/CH4 SAE 0W20 API CJ4/CI4/CH4 Syntetisk är ett extra högpresterande dieselmotorolja som ger utmärkt smörjning av dagens dieselmotorer och främjar en förlängd livslängd för dieselmotorer. Denna produkt uppfyller eller överträffar specifikationerna från alla större europeiska och amerikanska motortillverkare. Oljan rekommenderas för användning i turbo-laddade dieselutrustningar från ledande japanska, europeiska och amerikanska tillverkare, blandade flottor, på väg lätta och tunga lastbilar, samt inom off-highway-industrier inklusive bygg, gruvdrift, stenbrott och jordbruk. EVO E – Extra skydd för motor, koppling och växlar V – Värde för pengarna med 70% extra körsträcka O – Utmärkt prestanda i alla väderförhållanden Tillämpningar: SAE 0W20 API CJ4/CI4/CH4 Syntetisk rekommenderas av DANA Lubes för 0W20-applikationer i alla typer av bensindrivna personbilar, SUV:ar, skåpbilar och lätta lastbilar.
Bensinmotorolja SAE 30

Bensinmotorolja SAE 30

Prestandastandard: API SN/ SM / SL SAE 30 API SN/ SM/SL BENSINMOTORSOLJA är en tung motorolja som främst är avsedd för användning i bensindrivna bilmotorer i personbilar där en monograde motorolja SAE 30 som uppfyller API SN, SM, SL eller SJ rekommenderas. Formulerad av högkvalitativa mineralbasoljor och ett avancerat tillsatsystem som krävs för förbränningsmotorer, innehåller den en effektiv balans av rengöringsmedel och dispergeringsmedel för att minimera bildandet av slam och avlagringar, behålla alkalinitet och minska slitage. EVO E – Extra skydd för motor, koppling och växlar V – Värde för pengarna med 70% extra körsträcka O – Utmärkt prestanda i alla väder SAE-grad: 30 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 10.6 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 7.2
Basoljor - Basolja SN 300

Basoljor - Basolja SN 300

Basolja SN 300 definieras som en lätt klass av basolja och är en klass I basolja. Den används vanligtvis i produktionen av smörjmedel och smörjmedelstillsatser. Den har genomgått lösningsmedelsraffinering och vätebehandling för att ta bort föroreningar. Tillämpningar : Basolja SN 300 fungerar som en bas för flera industriella smörjmedel Allmänna smörjoljor Formolja Transmissionvätskor Växellådsoljor Metallbearbetningsvätskor Tillsatser Hydraulolja Transformatorolja Egenskaper : För att säkerställa dess renhet har den genomgått lösningsmedelsraffinering, avvaxning och vätebehandling. Den har lång hållbarhet Hög termisk stabilitet Fri från skadliga kemikalier. Används i formolja, transmissionvätskor, växellådsoljor, metallbearbetningsvätskor och tillsatser.
Basoljor - Basolja SN 100

Basoljor - Basolja SN 100

Basolja SN 100 SN100 är en lätt basolja med sina parametrar i den lägre delen för smörjmedelslager. Det är en basolja av Grupp I som tillverkas genom ytterligare bearbetning av vakuumdestillat från specifika råolje-fraktioner. Den används främst i produktionen av smörjmedel och smörjmedelstillsatser. Tillämpningar : Basolja SN 100 fungerar som en baslager för flera industriella smörjmedel Allmänna smörjoljor Formolja Transmissionvätskor Växellådsoljor Metallbearbetningsvätskor Tillsatser Hydraulolja Transformatorolja
Hydraulolja ISO 100

Hydraulolja ISO 100

Hydraulolja ISO 100 är en högkvalitativ, topppresterande hydraulolja som har utvecklats för att möta efterfrågan på miljövänliga hydraulvätskor. Denna produkt är baserad på syntetiska, lätt biologiskt nedbrytbara estrar. En högpresterande, noggrant utvald tillsatspaket ger goda anti-slitage- och extremtrycksegenskaper samt god termisk stabilitet och korrosionsskydd. Inherenta starka oxidationsmotstånd förutser klibbning och droppackumulering vid höga temperaturer. På grund av den höga naturliga VI i basvätskan och låga flödespunkt, möjliggör viskositetens temperaturbeteende ett mycket brett driftstemperaturområde. Hydraulolja ISO 100 rekommenderas där det kan förekomma oavsiktlig vätskeförlust i miljön eller där ytvattenskontaminering bör undvikas. Tillämpningsområden omfattar industri, skogsbruk och djuphav samt särskilt i anpassningsbar utrustning. Detta kan omfatta nedbrytningsanalysanläggningar, reservoarer, vattendrag, parklandskap, borrning. SAE Grad: 100 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 13 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 99.8
Fullsyntetiska Motoroljor - Bensin och Diesel SAE 5W40

Fullsyntetiska Motoroljor - Bensin och Diesel SAE 5W40

Prestandastandard: API SN / SM / SL SAE 5W40 API SN / SM / SL MOTOROLJA FÖR BENSIN är en avancerad syntetisk motorolja av hög prestanda, utformad för att ge utmärkt skydd mot slitage, en utmärkt rengöringsförmåga och en övergripande enastående prestanda. Motoroljan SAE 5W-40 uppfyller kraven för många av de specifikationer som industrin och OEM kräver för moderna bensin- och dieselmotorer. Motoroljan SAE 5W-40 är perfekt för alla typer av körning och har prestanda för att skydda när konventionella motoroljor ofta inte gör det. EVO E - Extra skydd för motor, koppling och växlar V - Bra prisvärdhet med 70% extra körsträcka O - Enastående prestanda under alla förhållanden SAE Grad: 5W40 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 13.7 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 80
Helt syntetiska motoroljor - Bensin och Diesel SAE 0W30

Helt syntetiska motoroljor - Bensin och Diesel SAE 0W30

Prestandastandard: API CJ4 / CI4 / CH4 SAE 0W30 API CJ4 / CI4 / CH4 DIESELMOTOROLJA är en syntetisk dieselmotorolja som förlänger motorns livslängd och ökar bränsleeffektiviteten i moderna dieselmotorer. Den är formulerad med API CJ 4 / CI4 / CH4 tillsatsteknik och är bra för lätta och tunga dieselmotorer. EVO E - Ytterligare skydd för motor, koppling och växlar V - Bra pris-prestanda med 70% extra körsträcka O - Exceptionell prestanda under alla förhållanden SAE Grad: 0W-30 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 12.2 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 69
Hydraulolja ISO VG AW 46

Hydraulolja ISO VG AW 46

Hydraulolja ISO 46 är av exceptionell kvalitet, en högpresterande hydraulolja utvecklad för att möta kraven på miljövänliga hydraulvätskor. Denna produkt är baserad på lätt biologiskt nedbrytbara syntetiska estrar. En noggrant utvald och högpresterande tillsatspaket erbjuder utmärkta egenskaper mot slitage och extremt tryck, samt god termisk stabilitet och skydd mot korrosion. Den inneboende starka oxidationsbeständigheten förutser gummibildning och droppackumulering vid högre temperaturer. Tack vare den höga naturliga viskositeten hos basvätskan och den låga flödespunkten möjliggör viskositetens temperaturbeteende ett mycket brett driftstemperaturområde. Hydraulolja 46 rekommenderas där det kan förekomma en oavsiktlig förlust av vätska i miljön eller där förorening av ytvatten bör undvikas. Tillämpningsområden SAE-grad: 46 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 9 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 47
Helt Syntetiska Motoroljor - Bensin och Diesel SAE 10W40

Helt Syntetiska Motoroljor - Bensin och Diesel SAE 10W40

Prestandastandard: API SN / SM / SL SAE 10W40 API SN / SM / SL MOTOROLJA FÖR BENSIN är en halvsyntetisk motorolja som ger lång livslängd för motorn och skydd mot avlagringar och slitage. SAE 10W40 är en avancerad motorolja för fyrtaktsmotorcyklar. Den hjälper till att ge en exceptionell prestandanivå i dagens högpresterande motorcyklar. Den kommer att hjälpa till att hålla fyrtaktsmotorer i skyddade förhållanden under extrema förhållanden. EVO E - Extra skydd för motor, koppling och växlar V - Bra prisvärdhet med 70% extra körsträcka O - Exceptionell prestanda under alla förhållanden SAE Grad: 10W40 Viskositet, @ 100ºC, cSt (ASTM D445): 13.0 Viskositet, @ 40ºC, cSt (ASTM D445): 83.5
Bromsvätska - Bromsvätska DOT 3

Bromsvätska - Bromsvätska DOT 3

Bromsvätska DOT 3 är en utmärkt prestandahydraulisk bromsvätska. Den används i bilars skiv-, trum- och antisladdbromssystem samt kopplingssystem. Typiska egenskaper varierar beroende på leverantören av vätskan. Typiska egenskaper för bromsvätskor inkluderar: Densitet vid 20º C, kokpunkt, våt kokpunkt, flampunkt och viskositet vid 40º och 100º C. Tillämpningar: Bromsvätska DOT 3 är utvecklad för användning i tillämpningar där skiv-, trum- och antisladdbromssystem används i fordon som kräver DOT 3-nivåprestanda. Används endast i sin koncentrerade form från en tidigare oöppnad eller väl förseglad behållare. Försegla behållaren omedelbart efter användning eftersom vätskan absorberar fukt från atmosfären ganska snabbt; detta kan avsevärt minska livslängden. Återanvänd inte dränerad bromsvätska. Bromsvätska kan påverka fordonets lack, så ta bort spill utan att gnugga. Bromsvätska bör dräneras från fordonet vartannat år eller efter 40 000 km.