Produkter för webbmarknadsföring (5)

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Imballi s.p.a. är en av de största och mest kända italienska tillverkarna av förpackningar, displayer och andra kartongsystem. Företaget har beslutat att uppdatera sin webbplats med målet att förbättra sin online-närvaro och fånga uppmärksamheten hos nya potentiella kunder, samtidigt som den visuella designen uppdateras för att stämma överens med den nyligen omdesignade företagslogotypen.
Rewood – Website

Rewood – Website

Rewood – Webbplats För att förstå hur man utvecklar en effektiv och tillfredsställande webbplats för kunder, förlitar sig HENRY & CO. på Circular Design Thinking-metodologin, som involverar en empatisk ansats och en aktiv lyssningsfas för att förstå initiala behov och problem. Genom banbrytande, rena och fängslande grafiska intryck kan en webbplats göra skillnad för ett företag, då den är porten till dess online-närvaro.
Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

D’AQUA är varumärket från Sirca S.p.A. som är dedikerat till "do it yourself"-marknaden. D’AQUA erbjuder en komplett produktlinje som är strikt vattenbaserad, lämplig för målning, restaurering och underhåll av trä och metall. HENRY & CO. designade webbplatsen för det nya Sirca D’AQUA-varumärket, med särskild uppmärksamhet på användbarhet och användarinteraktion. Eftersom det är ett varumärke som är dedikerat till DIY (förkortning för "Do It Yourself"), skapade HENRY & CO. en användarvänlig och lättnavigerad webbplats, lämplig även för mindre erfarna användare tack vare enkel och direkt information samt ett förenklat gränssnitt.
Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Logogenia-föreningen grundades 2021 för att skydda och främja tillämpningen av den eponymiska metoden som utvecklats och studerats av lingvisten Bruna Radelli. Logogenia studerar processerna för språkinlärning hos döva barn och stimulerar förvärvet av morfologi och syntax genom skriven språk. Förutom att utbilda nya yrkesverksamma genomför föreningen studier och publikationer, främjar metoden och skyddar logogenister både nationellt och internationellt. I syfte att göra upptäckten och förståelsen av metoden så enkel och tillgänglig som möjligt, vände sig Logogenia, i samband med grundandet av föreningen, till HENRY & CO. för en omdesign av sin logotyp och webbplats. Den ursprungliga logotypen förfinades samtidigt som all dess originalitet bevarades. Interventionen förbättrade läsbarheten, igenkänningen och förfinade små detaljer för att göra logotypen lämplig för olika medier.
konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

Sirca S.p.A. är den historiska italienska multinationella som har producerat hartser och färger för industri och hantverk i över 50 år. Sirca, som sysselsätter hundratals anställda och har dussintals platser världen över, innehar historiska och erkända varumärken inom sektorn för deras kvalitet och variation av erbjudanden, såsom "Polistuc" och "Technogel". Sirca-varumärket är synonymt med kvalitet och professionalism, i den utsträckning att det i Indien har blivit vanligt att använda "Sirca" som en synonym för "färg". Sirca har kontaktat "HENRY & CO." för att granska varumärkesarkitekturen och samordna omprofileringen av hela företaget.