Produkter för webdesign (7)

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Imballi s.p.a. är en av de största och mest kända italienska tillverkarna av förpackningar, displayer och andra kartongsystem. Företaget har beslutat att uppdatera sin webbplats med målet att förbättra sin online-närvaro och fånga uppmärksamheten hos nya potentiella kunder, samtidigt som den visuella designen uppdateras för att stämma överens med den nyligen omdesignade företagslogotypen.
Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

IMESA är ett historiskt italienskt företag som har producerat maskiner för professionell och industriell tvätt och torkning sedan 1968. IMESA kontaktade HENRY & CO. för att redesigna sin företagswebbplats för att förbättra SEO och underlätta användarnavigering genom sina erbjudanden. HENRY & CO. redesignade webbplatsen genom att anta ett systematiskt tillvägagångssätt för navigationsupplevelsen och den grafiska layouten. Först och främst skulle webbplatsen visa företagets kärnverksamhet innan den presenterade utbudet av relaterade tjänster. Särskild uppmärksamhet ägnades åt strukturen av webbplatsens arkitektur, vilket optimerade SEO och därmed förbättrade synlighetsresultatet.
Rewood – Website

Rewood – Website

Rewood – Webbplats För att förstå hur man utvecklar en effektiv och tillfredsställande webbplats för kunder, förlitar sig HENRY & CO. på Circular Design Thinking-metodologin, som involverar en empatisk ansats och en aktiv lyssningsfas för att förstå initiala behov och problem. Genom banbrytande, rena och fängslande grafiska intryck kan en webbplats göra skillnad för ett företag, då den är porten till dess online-närvaro.
Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Logogenia-föreningen grundades 2021 för att skydda och främja tillämpningen av den eponymiska metoden som utvecklats och studerats av lingvisten Bruna Radelli. Logogenia studerar processerna för språkinlärning hos döva barn och stimulerar förvärvet av morfologi och syntax genom skriven språk. Förutom att utbilda nya yrkesverksamma genomför föreningen studier och publikationer, främjar metoden och skyddar logogenister både nationellt och internationellt. I syfte att göra upptäckten och förståelsen av metoden så enkel och tillgänglig som möjligt, vände sig Logogenia, i samband med grundandet av föreningen, till HENRY & CO. för en omdesign av sin logotyp och webbplats. Den ursprungliga logotypen förfinades samtidigt som all dess originalitet bevarades. Interventionen förbättrade läsbarheten, igenkänningen och förfinade små detaljer för att göra logotypen lämplig för olika medier.
HENRY & CO. för HIKARI: nytt ljus till ljus

HENRY & CO. för HIKARI: nytt ljus till ljus

Med en stark expertis inom linjära belysningslösningar kunde företagets varumärkesidentitet endast återspegla det centrala elementet i linjen. Denna enkla geometri, kombinerad med den östra minimalismen som namnet "Hikari" väcker, gav en tydlig stilistisk riktning för HENRY & CO.-teamet, som utvecklade varumärkesidentiteten och kommunikationsmaterialen genom att manipulera linjen i ett spel av tjocklekar och subtiliteter, av massor och tomrum. Profilen blir därmed distinkt och karaktäristisk, perfekt i harmoni med varumärkets erbjudande.
Varumärkesidentitet för den italienska industriella hampastartupen

Varumärkesidentitet för den italienska industriella hampastartupen

OEL (Organizzazione Ecosostenibile Laziale) är en organisation som ägnar sig åt att främja och utveckla odling och bearbetning av industrihampa i Lazio. Industrihampa är en mångsidig resurs som erbjuder många möjligheter, från produktion av textilfibrer till skapande av hållbara byggmaterial. OEL spelar en avgörande roll i att underlätta kommunikationen och samarbetet mellan de olika aktörerna i hampaledet, och främjar ansvarsfull och hållbar användning av denna naturresurs. HENRY & CO. har genomfört en grundlig forskning om industrihampasektorn, konkurrensen och designtrender inom jordbruket. De har analyserat OEL:s distinkta egenskaper och dess uppdrag för att fullt ut förstå organisationen och utveckla en autentisk varumärkesbild. Baserat på den insamlade informationen har HENRY & CO. samarbetat med teamet.
Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Sustainability Impact Rating (SI Rating) för ARB SBPA är ett verktyg för att mäta företags hållbarhetsprestanda när det gäller ESG (miljö, socialt ansvar och styrning) samt den strategiska hanteringen av relaterade risker. ARB kontaktade HENRY & CO. för designen av plaketten avsedd för företag som har uppnått betyget. SI Rating utvärderar företags hållbarhetsprestanda, och en plakett som representerar denna utvärdering måste designas med inneboende hållbarhetsprinciper. Därför har HENRY & CO. utvecklat projektet som ett modulärt system av enkla, materiella och ikoniska element, lätta att producera och anpassa: två träskivor och ett laserskuret metallark som hålls samman av två enkla skruvar.