Konverteringsoptimering (CRO)
Hos Grafikr A/S är en av våra största tjänster konverteringsoptimering, där vi hjälper våra kunder att omvandla fler av sina besökare till betalande kunder.
För att lyckas med konverteringsoptimering, även kallad CRO, är det viktigt att vi känner till hela kundresan från A till Ö. Därefter analyserar vi data på webbshoppen med verktyg som Shopify, Hotjar och Google Analytics för att få en datagrund och insikt i beteendet.
Därefter testar vi våra hypoteser, vilket kan vara en redesign av en produktsida med syftet att få fler att klicka på "lägg i varukorg"-knappen. För detta gör vi ett A/B-splittest, så att vi återigen får data innan vi implementerar den nya designen baserat på magkänsla. På så sätt kan vi kontinuerligt öka konverteringsgraden för den enskilda webbshoppen, eftersom vi testar och har en giltig datagrund för våra implementeringar.
Om vi ska hjälpa dig och din webbshop med konverteringsoptimering, kontakta oss på www.grafikr.dk