Produkter för konstruktionerna (54)

Metallkonstruktion - Cykelbroar, Gångbroar, Tak, Stålkonstruktioner

Metallkonstruktion - Cykelbroar, Gångbroar, Tak, Stålkonstruktioner

Med vår samlade erfarenhet och investeringar i vår personal är vi nu en konkurrenskraftig kontaktpunkt för stora och specialiserade konstruktioner. – Gång- och cykelbroar – Tak, trappor, dekorativa bågar, kantbeklädnad och servicevägar på broar, och mer...
Dörrtätningar, dörrstängningsprofiler - Extrusioner

Dörrtätningar, dörrstängningsprofiler - Extrusioner

URM:s dörrstängningsprofiler används främst som tätningar för fönster och dörrar inom bilindustrin och används även inom en rad vattensporter. De är lämpliga för montering av fönsterrutor i metall- eller träöppningar utan skruvar. Användningen av gummiglasprofiler garanterar en fast, hållbar och knäppfri förbindelse i många specialfordonstyper, mobila byggarbetsbodar och stora maskiner samt vid restaurering av veteranbilar. Användning inom metallindustrin Båttillverkning Karossbyggnad för att skydda hörn Avslutningsprofil, även klassad som stoppprofil.
Montering och Transport - skräddarsydda logistiklösningar för transport och montering

Montering och Transport - skräddarsydda logistiklösningar för transport och montering

På Van Eycken drar vi nytta av över 50 års erfarenhet inom tillverkning och installation av högkvalitativa stålkonstruktioner och räcken. Men vår expertis sträcker sig längre. Vi erbjuder även våra specialiserade tjänster för montering och transport till externa företag. Oavsett om det handlar om tillverkare utan egna monteringslag eller företag som behöver tillfällig extra support, erbjuder vi en lösning. Våra erfarna team är redo att utföra effektiv montering och säkerställa smidig transport. Med kapacitet att transportera laster upp till 28 meter långa och 4 meter breda, samt en maximal vikt på 32 ton, erbjuder vi pålitliga logistiklösningar anpassade efter dina specifika behov.
Bryssel – Tour & Taxis

Bryssel – Tour & Taxis

Bryssel – Tour & Taxis
Bryssel – Poelaert Hiss

Bryssel – Poelaert Hiss

Hissinfrastrukturen är placerad i den övre delen av Square Breughel l'Ancien och är kopplad till Poelaert-torget via en metallbro som är 35,5 m lång. Hissen är integrerad i en metallisk rörstruktur som är 27,7 m hög.
Toulon

Toulon

Kornischer på järnvägsbron 'St-Jean', på järnvägslinjen Marseille-Ventimiglia.
Paneler med Stöd

Paneler med Stöd

Lätt; idealisk för broar Modulär & estetisk Panel längder upp till 5 meter Hög och långvarig akustisk prestanda
SBC Max | H4b W4

SBC Max | H4b W4

SBC Max | H4b W4 Innehållsnivå: H4b Normaliserad dynamisk deflektion: 1,10 m Byggbredd: 0,45 m Bygghöjd: 1,26 m Avstånd mellan stolpar: 2,00 m
Maasmechelen

Maasmechelen

Leverans och installation av SBC-typ skenor och kopplingselement.
Turnhout Station

Turnhout Station

Allmän konstruktion av cykelskydd vid SNCB-stationen i Turnhout. Cykelskyddet består av en stålkonstruktion med integrerad belysning och en träbeläggning. Cykelställen och beläggningen har också tillhandahållits av Van Eycken. Ett dubbelräcke i rostfritt stål har placerats på rampen.
PANELER MED VÄGGFÄSTEN

PANELER MED VÄGGFÄSTEN

Snabb och flexibel montering Modulär och estetisk Lättviktig Hög och långvarig akustisk prestanda
Liège Trilogiport

Liège Trilogiport

Den nya åtkomstbron till "Liège Trilogiport". Vi har installerat 850 meter säkerhetsräcken av typ Aplus med hållfasthetskapaciteter H2 och H4. De rostfria näten och räckena i bilinga-trä har gett ett modernt utseende åt skyddsräcken. Som den första inre hamnen i Belgien och den tredje inre hamnen i Europa utvecklar den autonoma hamnen i Liège en multimodal plattform kallad "Liège Trilogiport", som ligger längs Albertkanalen i Hermalle-sous-Argenteau. Denna framtida multimodala plattform kommer inom en snar framtid att bli en verklig logistikby mitt i Europa.
Herentals

Herentals

Leverans och installation av 9 cykelbroar på sträckan Herentals - Olen - Geel - Mol - Balen (Linje 15).
SBC 1 Evo | H2 W3

SBC 1 Evo | H2 W3

SBC 1 Evo | H2 W3 Innehållsnivå: H2 Normaliserad dynamisk deflektion: 0,70 m Byggbredd: 0,47 m Bygghöjd: 1,02 m Avstånd mellan stolpar: 2,00 m
Metallkonstruktioner - Cykelbro, Gångbro, Markiser, Stålkonstruktioner

Metallkonstruktioner - Cykelbro, Gångbro, Markiser, Stålkonstruktioner

Genom den erfarenhet och de investeringar i medarbetare som vi har gjort är vi idag en konkurrenskraftig aktör för stora och specialiserade konstruktioner. – gång- och cykelbroar – tak, trappor, fiktiva valv, kantbeklädnad och servicevägar vid broar,…
Beringen Gruvområde

Beringen Gruvområde

Beringen Gruvplats
Metallstrukturer - Strukturer

Metallstrukturer - Strukturer

Tack vare den erfarenhet vi har samlat och investeringen i vår personal, är vi idag en konkurrenskraftig referenspunkt för special- och storskaliga byggnader: - gångbroar - tak, trappor, falska valv, kajer och servicvägar på gångbroar...
Fleurus

Fleurus

Dessa arbeten ingår i ett övergripande projekt för en multimodal bro som sträcker sig över spåren, för vilket Van Eycken Metal Construction har producerat och monterat totalt cirka 170 TON metallstrukturer (1 bro, 3 hissstrukturer, 3 trapphus och 2 byggnader).
SBC | H4b W4

SBC | H4b W4

SBC | H4b W4 Innehållsnivå: H4b Normaliserad dynamisk deflektion: 0,90 m Byggbredd: 0,47 m Bygghöjd: 1,20 m Avstånd mellan stolpar: 2,00 m
Leopoldsburg

Leopoldsburg

En 34 meter lång gångbro i Leopoldsburgs kasern. Bron kopplar direkt Camp Nord till Camp Syd. Beverlo-lägret tar därmed ett nytt steg när det gäller trafik, kommunikation och säkerhet.
Fleurus

Fleurus

Dessa arbeten ingår i ett övergripande projekt för en multimodal bro som sträcker sig över spåren, för vilket Van Eycken Metal Construction har producerat och monterat totalt cirka 170 TON metallstrukturer (1 bro, 3 hisskonstruktioner, 3 trapphus och 2 byggnader).
Cykel- och gångbro i Liedekerke

Cykel- och gångbro i Liedekerke

Den 57 meter långa cykel- och gångbron förbinder centrum av Liedekerke med stationen. Den nya bron väger totalt 66 ton. Den måste levereras i tre delar och med en exceptionell transport i konvoj. Efter leveransen placerades förankringarna på stöden och räckena installerades. Därefter hissades och monterades de tre brosektionerna. Slutligen placerades brodäcket. Denna ekoduk har placerats på pelare för att inte störa djur- och växtlivet i den naturliga miljön.
Kennedy järntunneln i Antwerpen

Kennedy järntunneln i Antwerpen

För de stora renoveringsarbetena av Kennedy järntunneln i Antwerpen har vi arbetat med att färdigställa den nya avloppsschaktet bredvid den 1,6 km långa tunneln. Vi har byggt fasaden i perforerad metall och har även installerat alla räcken, handtag och ventilationsgaller i byggnaden.
Dyle Stig i Mechelen

Dyle Stig i Mechelen

Efter 40 år flyter Dyle återigen på ytan vid Zandpoortvest. Den gamla parkeringen vid Högskolan Thomas More har omvandlats till en grön och öppen mötesplats. Vi har installerat moderna räcken i svartlackad platt stål längs stränderna. På den befintliga dragningen, som byggdes 1903, har vi ersatt det ursprungliga trädäcket med ett däck av epoxibehandlat stål med halkfria granulat. En skadad del av cirka 22 meter av gångbron har helt ersatts, inklusive grundstrukturen (varmgalvaniserad och pulverlackad). Denna har kopplats samman med den befintliga delen.
VNB Trans

VNB Trans

Transparenta och absorberande (unika!) Ingen ljusförlust eller hinder för sikten Hållbara och återvinningsbara material Hög och långvarig akustisk prestanda
SBC Max-L | H2 W4

SBC Max-L | H2 W4

SBC Max-L | H2 W4 Innehållsnivå: H2 Normaliserad dynamisk deflektion: 1,1 m Byggbredd: 0,45 m Bygghöjd: 1,26 m Avstånd mellan stolpar: 2,0 m Maximalt moment (Mmax): 14 KnM Maximal sidokraft (Vmax): 37 kN
Övergångselement

Övergångselement

I samråd med kunden, och enligt EN 1317 och PTV 869, kommer säkra och estetiska anslutningselement att föreslås, anpassade till trafikförhållandena. Nedan finns våra redan godkända övergångar och certifikat.
Säkerhetsbarriärer - Räcken, Brokantbarriärer, Metalliska säkerhetsbarriärer

Säkerhetsbarriärer - Räcken, Brokantbarriärer, Metalliska säkerhetsbarriärer

Säkerhetsbarriärer kombinerar höga säkerhetsstandarder med en modern design, vilket gör dem lämpliga för miljöer med specifika estetiska krav. Den extremt låga kraftöverföringen till broarna gör att vårt sortiment är idealiskt för rehabilitering av gamla broar. Våra vägbarrärer finns i flera prestandanivåer, det vill säga H2 och H4b, samt i olika driftbredder, det vill säga W2, W3, W4 och W5, enligt NBN EN 1317. Tack vare sina olika dimensioner och fördelaktiga kraftöverföringar kan vi alltid erbjuda den rätta lösningen.
Haren Sud

Haren Sud

Vid Haren Sud station har en ny gång- och cykelbro byggts över linje 26. Vi har installerat räcken med polykarbonatpaneler och integrerad LED-belysning.
Helmond – Cykelbro Zwaaikom

Helmond – Cykelbro Zwaaikom

Helmond – Cykelbro Zwaaikom