Returlogistik via Monta - UPPFYLLELSE
Monta tar emot returer från olika distributörer dagligen. Returer behandlas av oss inom 48 timmar efter mottagandet. Så här hanterar vi returer från din webbshop:
Paketet accepteras;
Om den ursprungliga följesedeln är inkluderad, skannas den;
Om inte, används adressuppgifterna för att identifiera den ursprungliga beställningen;
Varorna packas upp, inspekteras och registreras;
Uppföljningsåtgärder utförs enligt ett förutbestämt protokoll.
Det finns ytterligare alternativ för att hantera returer:
Ett foto kan tas av varje retur (denna bild kommer sedan att finnas tillgänglig på Monta-portalen).
Ett e-postmeddelande kan skickas till slutanvändaren för att informera dem om att returerna har mottagits. Detta meddelande kan anpassas, om så önskas. Till exempel kan kunden meddelas att returerna har godkänts och att betalning eller den nya produkten kommer att betalas eller skickas samma dag. Vår returlogistik säkerställer att slutanvändarna hålls fullt informerade, något som kommer att generera fler positiva recensioner.