STRATEGISK MARKNADSFÖRING - Utveckling av en strategisk marknadsföringskampanj. Marknads- och konkurrentanalys.
ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Kvalitativ och kvantitativ analys av efterfrågans och utbudets attraktivitet / Studie av konkurrenter och bestämning av produkt-marknadskombination.
POSITIONERING: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Lista över befolkningen av produkter och tjänster för de aktuella marknaderna / Definition av nyckelfaktorer för att bestämma den konkurrensutsatta styrkan / Industriella marknadsföringstjänster, kapitalvaror och mellanprodukter / Konsulttjänster för stöd vid strategisk ompositionering.
MARKNADSFÖRINGSBLANDNING: Differentieringsstrategier och utvärdering av marknadsföringsmixen / Marknadsföringsstrategier för turism, restaurang och hotellmarknad / Genomförande av strategiska kampanjer för offentlig sektor och territorium.