Produkter för webbutveckling (13)

Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

IMESA är ett historiskt italienskt företag som har producerat maskiner för professionell och industriell tvätt och torkning sedan 1968. IMESA kontaktade HENRY & CO. för att redesigna sin företagswebbplats för att förbättra SEO och underlätta användarnavigering genom sina erbjudanden. HENRY & CO. redesignade webbplatsen genom att anta ett systematiskt tillvägagångssätt för navigationsupplevelsen och den grafiska layouten. Först och främst skulle webbplatsen visa företagets kärnverksamhet innan den presenterade utbudet av relaterade tjänster. Särskild uppmärksamhet ägnades åt strukturen av webbplatsens arkitektur, vilket optimerade SEO och därmed förbättrade synlighetsresultatet.
Rewood – Website

Rewood – Website

Rewood – Webbplats För att förstå hur man utvecklar en effektiv och tillfredsställande webbplats för kunder, förlitar sig HENRY & CO. på Circular Design Thinking-metodologin, som involverar en empatisk ansats och en aktiv lyssningsfas för att förstå initiala behov och problem. Genom banbrytande, rena och fängslande grafiska intryck kan en webbplats göra skillnad för ett företag, då den är porten till dess online-närvaro.
webbplats för medvetandeprojektet

webbplats för medvetandeprojektet

"Liquid Trajectories" är det miljömässiga hållbarhetsprojektet som skapats av Mancini Group för Federica Brignone, med syftet att öka den offentliga medvetenheten och utbilda medborgare och samhällen om frågor relaterade till skyddet av miljön och vatten i alla dess former genom bilden och medieexponeringen av Federica, en internationell skidmästare. HENRY & CO. designade den nya webbplatsen för "Liquid Trajectories", som framhäver bilder av de olika "trajectories", vilka är medvetenhetsinitiativ som genomförs årligen av Federica och dokumenteras genom en serie fotografier. Särskilt den första trajectoryn presenterade samarbetet med den kända fotografen Giuseppe La Spada, en av de mest intressanta konstnärerna på den internationella scenen.
Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Imballi s.p.a. är en av de största och mest kända italienska tillverkarna av förpackningar, displayer och andra kartongsystem. Företaget har beslutat att uppdatera sin webbplats med målet att förbättra sin online-närvaro och fånga uppmärksamheten hos nya potentiella kunder, samtidigt som den visuella designen uppdateras för att stämma överens med den nyligen omdesignade företagslogotypen.
Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Ny bild för utbildning och tillgänglighet

Logogenia-föreningen grundades 2021 för att skydda och främja tillämpningen av den eponymiska metoden som utvecklats och studerats av lingvisten Bruna Radelli. Logogenia studerar processerna för språkinlärning hos döva barn och stimulerar förvärvet av morfologi och syntax genom skriven språk. Förutom att utbilda nya yrkesverksamma genomför föreningen studier och publikationer, främjar metoden och skyddar logogenister både nationellt och internationellt. I syfte att göra upptäckten och förståelsen av metoden så enkel och tillgänglig som möjligt, vände sig Logogenia, i samband med grundandet av föreningen, till HENRY & CO. för en omdesign av sin logotyp och webbplats. Den ursprungliga logotypen förfinades samtidigt som all dess originalitet bevarades. Interventionen förbättrade läsbarheten, igenkänningen och förfinade små detaljer för att göra logotypen lämplig för olika medier.
Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

Konstnärlig riktning, webb och kommunikation för vattenbaserade färger

D’AQUA är varumärket från Sirca S.p.A. som är dedikerat till "do it yourself"-marknaden. D’AQUA erbjuder en komplett produktlinje som är strikt vattenbaserad, lämplig för målning, restaurering och underhåll av trä och metall. HENRY & CO. designade webbplatsen för det nya Sirca D’AQUA-varumärket, med särskild uppmärksamhet på användbarhet och användarinteraktion. Eftersom det är ett varumärke som är dedikerat till DIY (förkortning för "Do It Yourself"), skapade HENRY & CO. en användarvänlig och lättnavigerad webbplats, lämplig även för mindre erfarna användare tack vare enkel och direkt information samt ett förenklat gränssnitt.
Skyddat cirkulärt ekonomiprojekt för P&G (Procter & Gamble) Europa

Skyddat cirkulärt ekonomiprojekt för P&G (Procter & Gamble) Europa

Cirkulär ekonomi projekt för P&G (Procter & Gamble) Europa skyddat av ett sekretessavtal.
Webbmagasin för industriell avloppsvattenhantering

Webbmagasin för industriell avloppsvattenhantering

WaterNext är ett företag specialiserat på ingenjörskonst, konstruktion och effektiv hantering av industriella, civila och mobila anläggningar, med särskilt fokus på hållbara lösningar för avloppsvattenbehandling/återvinning och system för noll vätskeutsläpp. WaterNext verkar i Italien, Indien och Mexiko genom dedikerade företag, med en global närvaro i 20 länder och över 500 färdigställda behandlingsanläggningar. WaterNexts teknologier för industriell avloppsvattenbehandling erbjuder oöverträffat miljöskydd med minimala driftskostnader. Av den anledningen har WaterNext gett HENRY & CO. i uppdrag att utveckla en kommunikationsplan riktad till sina nyckelintressenter för att öka medvetenheten om hållbara avloppsvattenbehandlingsfrågor och informera dem om de bästa teknologierna för vattenbehandling.
HENRY & CO. för HIKARI: nytt ljus till ljus

HENRY & CO. för HIKARI: nytt ljus till ljus

Med en stark expertis inom linjära belysningslösningar kunde företagets varumärkesidentitet endast återspegla det centrala elementet i linjen. Denna enkla geometri, kombinerad med den östra minimalismen som namnet "Hikari" väcker, gav en tydlig stilistisk riktning för HENRY & CO.-teamet, som utvecklade varumärkesidentiteten och kommunikationsmaterialen genom att manipulera linjen i ett spel av tjocklekar och subtiliteter, av massor och tomrum. Profilen blir därmed distinkt och karaktäristisk, perfekt i harmoni med varumärkets erbjudande.
Varumärkesidentitet för den italienska industriella hampastartupen

Varumärkesidentitet för den italienska industriella hampastartupen

OEL (Organizzazione Ecosostenibile Laziale) är en organisation som ägnar sig åt att främja och utveckla odling och bearbetning av industrihampa i Lazio. Industrihampa är en mångsidig resurs som erbjuder många möjligheter, från produktion av textilfibrer till skapande av hållbara byggmaterial. OEL spelar en avgörande roll i att underlätta kommunikationen och samarbetet mellan de olika aktörerna i hampaledet, och främjar ansvarsfull och hållbar användning av denna naturresurs. HENRY & CO. har genomfört en grundlig forskning om industrihampasektorn, konkurrensen och designtrender inom jordbruket. De har analyserat OEL:s distinkta egenskaper och dess uppdrag för att fullt ut förstå organisationen och utveckla en autentisk varumärkesbild. Baserat på den insamlade informationen har HENRY & CO. samarbetat med teamet.
Varumärkesidentitet för den kuwaitiska startupen av genuin mat

Varumärkesidentitet för den kuwaitiska startupen av genuin mat

Honest Grocer är en startup som grundades i Kuwait av ett par entreprenörs-tvillingar. Målet med Honest Grocer är att ta itu med bristen på hälsosamma konserverade livsmedelsprodukter på lokala marknader och att åtgärda bristen på transparens i märkning genom att erbjuda uteslutande transparenta och kontrollerade ursprungsprodukter. Genom att notera att många produkter märkta som "äkta" faktiskt var fulla av tillsatser, socker och konserveringsmedel, beslutade de två entreprenörerna att svara på behoven hos mer hälsomedvetna kunder genom att endast erbjuda produkter som valts ut baserat på strikta kontrollregler, välja hälsosamma men ändå smakliga produkter, fria från artificiella tillsatser, socker, GMO och till stor del härstammande från certifierade ekologiska källor. Förutom allt detta syftar Honest Grocer också till att erbjuda ett bredare utbud av veganska, glutenfria livsmedelsprodukter som är lämpliga för alla med specifika kostbehov (paleo, keto, laktosfria dieter).
konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

konstnärlig riktning för det multinationella måleriföretaget

Sirca S.p.A. är den historiska italienska multinationella som har producerat hartser och färger för industri och hantverk i över 50 år. Sirca, som sysselsätter hundratals anställda och har dussintals platser världen över, innehar historiska och erkända varumärken inom sektorn för deras kvalitet och variation av erbjudanden, såsom "Polistuc" och "Technogel". Sirca-varumärket är synonymt med kvalitet och professionalism, i den utsträckning att det i Indien har blivit vanligt att använda "Sirca" som en synonym för "färg". Sirca har kontaktat "HENRY & CO." för att granska varumärkesarkitekturen och samordna omprofileringen av hela företaget.
Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Sustainability Impact Rating (SI Rating) för ARB SBPA är ett verktyg för att mäta företags hållbarhetsprestanda när det gäller ESG (miljö, socialt ansvar och styrning) samt den strategiska hanteringen av relaterade risker. ARB kontaktade HENRY & CO. för designen av plaketten avsedd för företag som har uppnått betyget. SI Rating utvärderar företags hållbarhetsprestanda, och en plakett som representerar denna utvärdering måste designas med inneboende hållbarhetsprinciper. Därför har HENRY & CO. utvecklat projektet som ett modulärt system av enkla, materiella och ikoniska element, lätta att producera och anpassa: två träskivor och ett laserskuret metallark som hålls samman av två enkla skruvar.